Telefoon: 06 - 53 64 50 23 / info@marterstichting.nl
Fotohut

Veel mensen hebben nog nooit een marter in de natuur gezien.

Dat is jammer want het zijn sympathieke, fotogenieke dieren.

Bij Vledder (Drenthe) is een unieke fotohut gerealiseerd, waar je marters op een voerplek kunt zien en fotograferen zonder ze te verstoren. De marters komen dichtbij en vertonen hun natuurlijk gedrag.

marterstichting marterhut steenmarter 1 van 1

Decor (uitzicht) marterhut met steenmarter in beeld.

De fotohut maakt deze nachtdieren zichtbaar en laat zien hoe mooi en fascinerend ze zijn. Op die manier levert de hut indirect een bijdrage aan de bescherming van marters, mensen gaan marters waarderen en er ontstaat draagvlak. Onbekend maakt immers onbemind.

Net als de vogels in je tuin beslissen de marters zelf of ze naar de voerplek komen of niet. Er is geen sprake van verstoring.

De marterstichting ontvangt geen subsidies of donaties. De opbrengst van de verhuur van de hut komt ten goede aan het beschermingswerk van de stichting.

===

Geef je op als lid van onze facebook groep marterstichting en blijf op de hoogte van het laatste nieuws over marters!