Cursus incompany (op aanvraag)

edo 1 van 5Edo van Uchelen is bioloog en (ervaren) docent. Als marterexpert doet hij niets liever dan zijn kennis met anderen delen. Een incompany cursus of workshop van Edo staat garant voor enthousiasme, passie en bevlogenheid.

Medewerkers van overheden, terreinbeheerders en adviesbureaus weet hij als geen ander te informeren en enthousiasmeren over deze bijzondere en ‘vergeten’ diergroep.

Inhoud, theorie, praktijk en leerdoelen bepalen we in overleg. Waar nodig werken we samen met externe deskundigen uit de praktijk.

marterstichting incompany cursus Edo van Uchelen 1 van 1 2

Een greep uit de mogelijkheden (naar wens een dag of dagdeel, theorie en/of praktijk in het veld):

• Basiscursus bunzing, hermelijn en wezel
  • Basiscursus marters (alle soorten)
  • Praktijk van (beter) natuurbeheer gericht op marters (soorten in overleg)
  • Potentie-inschatting (landschap en leefgebied) bunzing, hermelijn en wezel en (belang van) onderzoek
  • Hoe wegen de beschermde soorten mee in planologische processen? (concrete gevallen kunnen door de opdrachtgever worden aangedragen)
  • Wet- en regelgeving met effecten mitigatie en compensatie

Daarnaast is het mogelijk in te gaan op specifieke onderwerpen of situaties:

• Steenmarter en steenmarteroverlast (en hoe te voorkomen?)
  • Bestrijding van knaagdieren en marters (als natuurlijke, biologische bestrijders).
  • Boommarters en bosbouw, boomonderhoud of laanbeheer.
  • Gebruik van wildcamera’s: werkwijze en valkuilen.

Meer informatie:

Neem vrijblijvend contact op edo@marterstichting.nl of bel met 0653645023